четвер, 16 лютого 2023 р.

Особливості вивчення географії учнями з інтелектуальними порушеннями в умовах дистанційного навчання

 

  Здійснивши аналіз літературних джерел, хочеться відзначити труднощі з якими стикаються педагоги та учні з інтелектуальними порушеннями (ІП) під час дистанційного навчання:
відсутність або слабкий сигнал мережі Інтернет (внаслідок чого педагоги й учні не можуть працювати в синхронному режимі);
відсутність або застарілі гаджети в учнів з ІП та їх батьків, які унеможливлюють роботу на он-лайн-платформах; 
несформованість умінь  використання цифрових технологій (учні з ІП не здатні самостійно створити електронну скриньку, зареєструватись  в он-лайн сервісах,  перейти за покликанням та ввести необхідний код до зустрічей на  платформах  Zoom, Meet; не володіють практичними навичками використання «продуктів» від Google: презентації, відео-ресурси, он-лайн дошка тощо); 
низька мотивація учнів до навчання (без відповідного контролю батьків та педагогів учні з ІП не можуть організуватися до навчання, немає зацікавленості до нього);
знижена здатність до самоосвіти (на жаль учні з ІП не здатні самостійно опрацьовувати новий матеріал внаслідок пізнавального розвитку; вони не можуть адекватно оцінювати реальність та проводити складну аналітико-синтетичну діяльність) та ін.


Дистанційне навчання географії учнів з ІП також потребує, по-перше, добре підготовлених педагогів, які володіють необхідними компетентностями; по-друге, злагодженої роботи батьків вихованців, адже саме від них залежить якість підготовки учня до уроку та виконання домашніх завдань; при цій формі батьки виконують роль «асистента», допомагаючи дитині ввійти в необхідну програму, налаштувати відео, звук, перевірити якість зв’язку тощо. Саме на цьому етапі виникають певні труднощі, бо, здебільшого, батьки зайняті роботою, часто дітей залишають із бабусею, дідусем, які не володіють цифровими технологіями та не можуть допомогти із навчанням. 
Виділимо вимоги щодо вивчення географії учнями з ІП в умовах дистанційного навчання:
налагодити доступний для учнів зв’язок(синхронно чи асинхронно);
індивідуалізувати завдання;
вивчити нові поняття та терміни з опорою на органи чуття, використовуючи доступні он-лайн засоби навчання;
залучати учнів до виконання географічних інтерактивних вправ та завдань;
використовувати можливості відеохостингів для кращого усвідомлення та засвоєння нових знань;
за допомогою Google Maps показувати учням як прокладати маршрути; шукати об’єкти; продемонструвати можливість панорамно переглядати вулиці, міста, визначні пам’ятки, об’єкти Сонячної системи тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар